top of page

Általános felhasználási feltételek

 

I. Az oldal használata

Honlapunk használatakor Ön elfogadja a következőkben felsorolt feltételeket, amelyeket időről időre megváltoztathatunk. A leírtak ismeretét természetesnek vesszük, elvolvasásuk elmulasztása nem képezheti semmilyen hivatkozás alapját. A dokumentumban megjelenő közkeletűen használt fogalmakat (például link, website, weboldal, honlap, mail stb.) külön nem magyarázzuk, mivel ezeket a magyar internetes szaknyelv részeinek tekintjük, és természetesnek tartjuk az ilyen kifejezések jelentésének ismeretét, hiszen az Internet használatához alapvetően szükséges fogalmakról van szó.

A feltételek a https://www.pszichoteam.hu oldalra érvényesek, amely oldal Királyné Molnár Emese EV tulajdona és ez a társaság felel az oldal üzemeltetéséért is.

II. A portálon található információk

A https://www.pszichoteam.hu weboldalon számos információs anyag található, ezek lehetnek cikkek, internetes és más jellegű hivatkozások, eszközök, képek, multimédiás anyagok és reklámok. Az oldalon található információk, cikkek, tanácsok azért nyilvánosak, hogy segítsék a felhasználókat bizonyos panaszok megértésében, azonban Ön vagy más egészségével kapcsolatos kérdésekben mindig konzultáljon orvosával, a sürgős esetekben azonnal vegye fel a kapcsolatot a sürgősségi betegellátás körzetileg illetékes szerveivel.

Felhívjuk figyelmét, hogy információnk felnőtteknek, illetve szülői felügyelet alatt álló tizenéveseknek szólnak, mindazonáltal kijelentjük, hogy semmilyen, a honlapon található információért semmiféle garanciát nem vállalunk.

Az Ön felelőssége az is, hogy megfelelően értelmezze azokat az információkat, amelyeket mi weboldalainkon az Ön rendelkezésére bocsátunk.

III. A portál működése, szabályozása

A https://www.pszichoteam.hu Magyarországon működik; karbantartását is itt végzik. Mivel az oldalak más országokból is meglátogathatók, ezért alapvetőnek tekintjük, hogy oldalaink meglátogatásával Felhasználóink egyben kifejezik egyetértésüket a Magyarországon érvényes előírásokkal. Az oldalainkon látható adatokról elképzelhető, hogy nem érvényesek más országokban. Elképzelhető, hogy egyes helyeken tiltják a felhasználásukat, illetve az elolvasásukat. Nem vállaljuk a felelősséget azokért az esetekért, amikor valaki olyan helyről éri el oldalainkat, és úgy használja fel a nálunk talált információkat, ahol és ahogyan azt a helyi törvények tiltják.

IV. Egyéb rendelkezések

A https://www.pszichoteam.hu oldalon tilos minden olyan magatartás, amely ellenkezik a hatályos magyar vagy uniós jogszabályokkal. A https://www.pszichoteam.hu jogosult a portál és a felhasználók tevékenységének figyelemmel kísérésére és szükség esetén a jogsértő, vagy nem odaillő tevékenység (bejegyzés, hozzászólás, stb.) törlésére. Súlyos jogszabálysértés észlelése esetén a https://www.pszichoteam.hua hatáskörrel rendelkező hatóságot megkeresi és az érintett felhasználó regisztrációs (személyes) adatait jogosult a hatóság részére átadni.

A https://www.pszichoteam.hu nem vállal felelősséget az oldalain megjelent információkkal, illetve bármilyen az oldalai látogatásából eredő egyéb káresetre vonatkozóan.

A https://www.pszichoteam.hu oldal felhasználója tudomásul veszi, hogy a weboldalunkon keresztül foglalható nem minden egyéni konzultáció minősül egészségügyi ellátásnak, pszichológus és konzultáns és coach munkatársaink a betegség szintjét elérő súlyos zavarok esetén hozzájuk fordulókat továbbirányíthatják a megfelelő szakemberekhez, pszichoterapeutákhoz. Munkánk szupervízió alatt történik.   

Budapest, 2021. december 29.

ADATVÉDELMI ÉS ADATBIZTONSÁGI SZABÁLYZAT

Jelen Szabályzat a https://www.pszichoteam.hu (a továbbiakban: Adatkezelő) adatkezelési tevékenységének belső szabályait tartalmazza a hatályos adatvédelmi jogszabályok és előírások rendelkezéseinek, így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének való megfelelés céljából.

Jelen Szabályzatot Adatkezelő többi szabályzatának előírásaival összhangban kell értelmezni. Amennyiben a személyes adatok védelmével kapcsolatosan ellentmondás áll fent jelen Szabályzat és a bármely más utasítás vagy korábban elfogadott szabályzat előírásai között, úgy abban az esetben jelen Szabályzat rendelkezései irányadóak.

 

Budapest, 2021. december 29.

A Szabályzat célja és hatálya

 

Adatkezelő jelen Szabályzat megalkotásával és elérhetővé tételével biztosítani kívánja az adatkezelési tevékenységgel érintett természetes személyek tájékoztatáshoz való jogának érvényesülését, valamint meghatározza azon alapelveket és eljárásrendet, amelyet adatkezelési tevékenysége során követ. Jelen Szabályzat célja, hogy az érintettek megfelelő tájékoztatást kapjanak az Adatkezelőnél végzett adatkezelési tevékenységekről, az általa kezelt, illetőleg az általa megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatokról és az adatkezelés és adatfeldolgozás valamennyi releváns körülményéről, az érintett személyes adatainak továbbítása esetén az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.

 

Jelen Szabályzattal Adatkezelő biztosítani kívánja a jogszabály alapján kötelező nyilvántartások vezetésének rendjét, meghatározza az irányadó adatbiztonsági szintet és az annak érvényesítésére szolgáló eljárást.

 

Jelen Szabályzat kiterjed az Adatkezelő működése során folytatott valamennyi olyan folyamatra, amely során természetes személyek személyes adatainak kezelése megvalósul, azzal, hogy az Adatkezelővel munkaviszonyban álló munkavállalók személyes adatainak kezelésére Adatkezelő külön szabályzatot fogadott el, így arra annak speciális rendelkezései irányadók.

 

Jelen Szabályzat időbeli hatálya 2021.12.29. napjától visszavonásig tart.

 

Fogalom-meghatározás

 

Jelen Szabályzat szerint az Adatkezelő személye: Királyné Molnár Emese EV

Adószám: 56437696-1-41

Nyilvántartási szám: 55082853 

Elérhetőség: 1027 Budapest, Bem József u. 6. fsz. 3.

molnarmese@gmail.com

 

Az Adatkezelővel munkaviszonyban álló munkavállalók által a munkaviszonyukkal összefüggésben a munkavégzésük során történő adatkezelés Adatkezelőnek tudható be, az Adatkezelő által történő adatkezelésnek minősül.

 

Jelen Szabályzat fogalomhasználata megfelel az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletében meghatározott rendelkezéseknek, melyből kiemelendőek az alábbiak:

  1. személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

  2. különleges adat: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok

  3. adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

  4. az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;

  5. adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;

  6. adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

  7.  profilalkotás: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;

  8.  harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak

  9. munkavállaló: az Adatkezelővel mint munkáltatóval munkaviszonyban álló természetes személyek

 

Jelen Szabályzatban használt rövidítések:

  1. Infotv. – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény

  2. GDPR – az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete

  3. Ptk. – a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

  4. Mt. – a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény

  5. Fgytv. – 1997. évi CLV. törvény

 

AZ ADATKEZELÉS JOGSZERŰSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSA

 

Az Adatkezelő adatvédelmi szervezete

 

Adatkezelő adatvédelemmel, adatkezeléssel, adatbiztonsággal és információbiztonsággal kapcsolatos vezetését az Adatkezelő irányítását ellátó mindenkori ügyvezető látja el, aki a közvetlen irányítása alá tartozó munkavállalók részére adott utasításokkal és az általa kiadott szabályzatokkal az Adatkezelő teljes szervezetét irányítja adatvédelem és adatkezelés szempontjából.

 

Adatkezelő jelen Szabályzatot valamennyi munkavállalója számára elérhetővé teszi, őket jelen Szabályzat betartására kötelezi. Adatkezelő gondoskodik arról, hogy munkavállalói az adatkezelésre vonatkozó jogszabályi és hatósági kötelezettségeket megismerjék és megtartsák, az adatvédelmi szabályzatok betartását lényeges munkaköri kötelességnek minősíti, a személyes adatokkal kizárólag meghatározott jogosultságok alapján, munkakörüknek megfelelő célból és módon kerülhetnek kapcsolatba, azokat csak a taxatíve meghatározott módon kezelhetik.

 

Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: 

A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai, valamint a szükségszerűen az adatkezelővel a szolgáltatás nyújtása érdekében együttműködő terapeuták, pszichológus, konzultáns és coach szakemberek kezelhetik, a jelen szabályzatban foglalt – munkavállalókra vonatkozó – szabályok tiszteletben tartásával.

Minden munkavállaló köteles

  • munkavégzését úgy megszervezni, illetőleg folytatni, hogy Adatkezelő adat- és titokvédelmi előírásai teljesüljenek; ennek körében a feladatvégzésével összefüggésben általa létrehozott vagy birtokába került, papíron rögzített adatokat köteles megvédeni a jogosulatlan hozzáféréstől, az elvesztéstől, a fizikai károsodástól

  • egyéni hozzáférési adatait, jelszavait megőrizni; azt mással nem közölheti, közzé nem teheti

  • az informatikai rendszerekből használat után kilépni, az elektronikus eszközökhöz való hozzáférést távozás vagy a munkamenet megszakítása esetén zárolni, papír alapú adatkezelés esetén az adathordozókat elzárni és elzárva tartani, azok őrizetlenül hagyása tilos

  • az elektronikusan tárolt adatok elveszésének megakadályozása érdekében a kizárólag általa használt adattárolási helyeken lévő adatokról rendszeres időközönként biztonsági mentést végezni vagy végeztetni a megfelelő munkakört betöltő másik munkavállalóval

  • az Adatkezelő által szervezett adatvédelmi oktatásokon részt venni

  • adatvédelmi incidens észlelése esetén Adatkezelő közzétett adatvédelmi incidens kezeléséről szóló szabályzata szerint eljárni

 

Az adatkezelést végző munkavállalók és adatfeldolgozók az adatkezeléssel kapcsolatosan titoktartásra kötelesek, felelősek a szabályzatok szerinti működés betartásáért, az általuk kezelt személyes adatok integritásáért, sérthetetlenségéért, rendelkezésre állásáért, a szándékos vagy gondatlan magatartásukból fakadó adatvédelmi incidensekért, jogsértésekért.

 

A jogosulatlan hozzáférés megakadályozása érdekében Adatkezelő informatikai rendszereit tűzfallal védi és vírusvédelemmel látja el, az általa használt programokat pedig úgy választja meg, hogy azok a mindenkori információbiztonsági követelményeknek megfeleljenek. Informatikai rendszereihez különböző jogosultsági szinteket határoz meg és az információkhoz való hozzájutást jelszóvédelemmel korlátozza, gondoskodik továbbá az adatállományok helyreállításának lehetőségét biztosító intézkedésekről, így különösen rendszeres biztonsági mentésekről és a másolatok elkülönített, biztonságos tárolásáról.

 

Elektronikus adatkezelés kizárólag Adatkezelő tulajdonát képező vagy kizárólagos használatában lévő számítógépeken történik, melyeken a tevékenység naplózása biztosított. A hálózati kiszolgáló gépen (szerver) tárolt adatokhoz csak megfelelő jogosultsággal rendelkező személyek férhetnek hozzá.

 

Adatkezelő informatikai rendszereinek naprakészségét folyamatos karbantartással biztosítja, aki az elektronikusan tárolt adatokhoz hozzáfér. E hozzáférés biztosítása Adatkezelő működésének alapvető feltétele, továbbá szükséges annak érdekében, hogy Adatkezelő elektronikus eszközei és informatikai rendszerei a jogszabályi előírásoknak megfeleljenek. Az informatikai rendszerekben tárolt egyes adatokhoz az Adatkezelővel szerződéses jogviszonyban álló partnerei is hozzáférnek, akik az Adatkezelő által üzemeltetett webshop fejlesztését, valamint keresőoptimalizálást végeznek, az Adatkezelő által tárolt adatok többszörözésére, harmadik személy részére való továbbítására nem jogosultak, azt kizárólag a szerződéses feladataik ellátásához szükséges feladatok elvégzése kapcsán jogosultak megismerni.

 

Az adatkezelésre vonatkozó alapvető szabályok

 

Adatkezelő személyes adatokat kizárólag jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése érdekében kezel, a személyes adatokat a célhoz kötöttség elvének betartásával, a szükséges mértékben és időtartamban kezeli. Az adatkezelés ennek megfelelően minden szakaszában az előre meghatározott célból történik, amennyiben az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok kezelése egyébként jogellenes, az adatok törlésre kerülnek.

 

Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. Az adatkezelés célját az Adatkezelő az adat felvétele előtt közli az érintettel nyilvánosan elérhető tájékoztató, szabályzat vagy egyedi közlés útján.

 

Az adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét és – ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges – naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.

 

Amennyiben az adatkezelésre Adatkezelő adatfeldolgozókat vesz igénybe, úgy e célból kizárólag olyan személyeket választ, akik megfelelő garanciákat nyújtanak az adatkezelésre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek való megfelelést és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.

 

Adatkezelő személyes adatokat közvetlen üzletszerzési célból nem kezel.

 

Adatkezelő adatkezelést az alábbi esetek valamelyikének fennállása esetén végez:

  • az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges

  • az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges

  • az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges

  • az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez

  • az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges

  • az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget élveznek az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé

 

Az érintetti hozzájárulás kizárólag akkor felel meg a jogszabályi követelményeknek, ha az önkéntesen, egyértelműen és megfelelő tájékoztatást, azaz az adatkezelésre vonatkozó információk birtokában követően történik. Adatkezelő rögzíti, hogy a honlapján való ajánlatkérés, illetőleg a személyes adatok honlapján való megadása esetén, valamint a honlapján megtalálható elérhetőségekre küldött kérelmekkel az érintett az általa szolgáltatott személyes adatok meghatározott körben való kezeléséhez hozzájárul. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonást megelőző adatkezelés jogszerűségét, tehát a visszavonás kizárólag a jövőre vonatkozik. Az ezzel kapcsolatos adatkezelésre kizárólag az Adatkezelő által nyújtott szolgáltatásokkal összefüggésben kerül sor, azok harmadik személlyel való közlésre, továbbításra nem kerülnek. A megadott személyes adatokat Adatkezelő kizárólag addig kezeli, amíg az érintett részére szolgáltatást nyújt vagy a felek közötti jogviszonyból adódóan ez szükséges, ezt követően azokat törli.

Amennyiben a személyes adat kezelését jogszabály rendeli el, illetőleg Adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges, úgy az adatkezelés kötelező. Kötelező adatkezelés esetén amennyiben az érintett az adatszolgáltatást elmulasztja, úgy Adatkezelő a szolgáltatás nyújtásának megtagadásra jogosult, illetőleg köteles.

 

Az adatkezelés időtartama az adott adatkezelésre vonatkozó tájékoztatóban kerül megjelölésre. Általános szabályként Adatkezelő jelen Szabályzatban rögzíti, hogy az adatkezelés addig történik, ameddig a tárgyi adat kezelésére – az adatkezelés célját figyelembe véve – szükség van. Az adatkezelés hozzájárulás alapján kezelt adatok esetén a hozzájárulás visszavonásáig, bíróság vagy hatóság törlésre vonatkozó döntésének végrehajtásáig, illetőleg azon jogviszonyból eredő jogok és kötelezettségek érvényesíthetőségének elévüléséig tart, amely jogviszony kapcsán az Adatkezelő a személyes adatokat kezeli. A Ptk. 6:22 § alapján az általános elévülési idő 5 év. Jogszabály alapján történő adatkezelés a jogszabályban meghatározott időtartamig vagy feltételek fennállásáig tart.

 

AZ ÉRINTETTEK JOGAI ÉS JOGAIK ÉRVÉNYESÍTÉSE

 

Az érintettek jogai

 

Tájékoztatáshoz való jog és a személyes adatokhoz való hozzáférés

Az érintett jogosult tájékoztatást kérni kezelt személyes adatainak köréről és az adatkezelés körülményeiről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelés időtartamáról és az esetleges adatvédelmi incidensekről, továbbá az adatkezelés megsértése esetén a jogorvoslati lehetőségekről. A tájékoztatáshoz való jog akkor is megilleti az érintettet, ha Adatkezelő a személyes adatait más személytől szerezte meg, mely esetben Adatkezelő arra vonatkozóan is részletes tájékoztatást nyújt, hogy az adatok felvétele kitől, mikor és milyen módon történt.

 

Az érintett jogosult arra, hogy Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatokhoz részére hozzáférést biztosít. Az érintett kérelmére a kezelt adatokat Adatkezelő részére másolatban átadja.

 

A helyesbítéshez való jog

Az érintettek jogosultak a hibásan rögzített személyes adataik helyesbítését, szükség és lehetőség szerint kiegészítését kérelmezni, amelyet Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül teljesíteni köteles.

 

A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”) és a tiltakozáshoz való jog

Az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén az érintettek jogosultak az adatok törlését kérelmezni, mely kérelem jogossága szerint a törölni kért adatok minden adatbázisból törlendők. Amennyiben az adatkezelés Adatkezelő jogos érdekén alapul, úgy az érintett az adatkezelés ellen tiltakozni jogosult, amely esetben a személyes adat kizárólag akkor kezelhető tovább, ha Adatkezelő adatkezeléshez fűződő joga elsőbbséget élvez az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy ha a kezelt személyes adat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódik. Az elsőbbséget élvező érdek megállapításáig a tárgyi személyes adathoz való hozzáférést Adatkezelő – a lentebbieknek megfelelően – korlátozza.

 

Amennyiben egyes személyi adatok kezelésére a továbbiakban már nincsen szükség abból a célból, amelyből azt addig kezelték, illetőleg az adatkezelés jogellenes, úgy az érintett szintén kérelmezheti a törlést.

 

Amennyiben a személyes adatok kezelésére tudományos és történelmi kutatási, vagy statisztikai célból kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhasson a rá vonatkozó személyes adatok kezelése ellen, kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség. Adatkezelő statisztikai célú adatszolgáltatásra kötelezett a hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi CLV törvény 24. § és 26. §-a alapján, mely esetben a továbbított adatok az Adatkezelővel ügyfélkapcsolatban álló személyek azonosítására nem alkalmasak.

 

Az adatkezelés korlátozásához való jog

Az érintettek jogosultak arra, hogy kérelmükre Adatkezelő korlátozza a rájuk vonatkozó adatkezelést az alábbi esetekben:

  • ha a személyes adatok pontosságát az érintett vitatja

  • az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását

  • az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez

 

A korlátozás alá eső személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Európai Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.

 

Amennyiben valamely személyes adat helyesbítése vagy törlése történik, illetőleg az adatkezelést korlátozni kell, úgy Adatkezelő e tényről minden olyan címzettet tájékoztat, akivel a személyes adatot közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.

 

Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről

Amennyiben Adatkezelőnél adatvédelmi incidens következik be, és az valószínűsíthetően magas kockázattal jár az érintett jogaira és szabadságaira nézve, az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet valamennyi releváns körülményről. Adatkezelő az érintettet nyilvánosan közzétett információk útján tájékoztatja, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:

  • Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat

  • az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg

  • a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé.

 

Adatkezelő adatvédelmi incidensekre vonatkozó eljárásrendjét részletesen külön közzétett szabályzat tartalmazza.

 

A jogérvényesítés módja

 

Az érintett adatkezeléssel kapcsolatos kérelmeit és bejelentéseit Adatkezelő fent megjelölt elérhetőségein tudja megtenni.

 

Adatkezelő az adatkezeléssel kapcsolatos valamennyi kérelmet és bejelentést megvizsgál, és a beérkezést követő 30, azaz harminc napon belül döntést hoz, amelyet írásban – ideértve az elektronikus levelet is – közöl az érintettel. Adatkezelő írásbeli válaszában a jogorvoslati lehetőségeket is feltünteti.

 

Adatkezelő rögzíti, hogy a kérelem, illetőleg bejelentés tartalmától függően – éppen az adatvédelmi előírásokból adódóan – abban az esetben fogadható el, ha a kérelmező magát azonosítja. A szükséges azonosítás elmaradása esetén Adatkezelő a kérelmezőt hiánypótlásra szólíthatja fel, amely időtartam a fenti határidőbe – ha az azonosítás ténylegesen szükséges – nem számítandó bele. A beérkező kérelmekről – adatvédelmi jogi kötelezettségének teljesítése érdekében – Adatkezelő nyilvántartást vezet, amely a kérelmező megjelölését, a kérelmezés időpontját és a kérelmet tartalmazza.

 

Amennyiben az érintett Adatkezelő fentiek szerinti döntésével nem ért egyet, vagy Adatkezelő a rá vonatkozó határidőt megfelelő indokolás nélkül elmulasztja, illetőleg a megkeresésre nem reagál, az érintett 30 napon belül jogosult bírósághoz fordulni. Az adatkezelésre vonatkozó pert az érintett– választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az Adatkezelő köteles bizonyítani. A perben a jogellenes adatkezeléssel okozott kár megtérítése mellett a személyiségi jogok – így különösen az adatvédelmi önrendelkezési jog – megsértéséből eredő sérelemdíj-igény is érvényesíthető. Amennyiben Adatkezelő egyes adatkezelési műveletek elvégzése érdekében adatfeldolgozót vett igénybe, úgy az érintettel szemben – az esettől függően az adatfeldolgozó mellett – Adatkezelő is felel az adatfeldolgozó által okozott kárért, valamint sérelemért is. Adatkezelő kizárólag abban az esetben mentesül az okozott kárért és sérelemért való felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj továbbá annyiban, amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott, így különösen hamis adatszolgáltatás esetén.

 

Információs önrendelkezési jogának megsértése esetén az érintett jogosult bejelentést tenni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság előtt (cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, honlap: http://www.naih.hu).

 

Adatkezelő rögzíti, hogy az érintetti jogokat jogszabály bizonyos körben, az érintettek alapvető jogaira figyelemmel korlátozhatja, mely esetben Adatkezelő a kötelező jogszabályi előírásokat köteles betartani. Adatkezelő ezen esetekben a beérkező érintetti kérelmekre és bejelentésekre válaszul a jogszabályi korlátozást megjelöli.

 

ADATKEZELŐ JOGOS ÉRDEKÉN ALAPULÓ ADATKEZELÉS

 

Adatkezeléssel kapcsolatos megkeresések nyilvántartása

 

Adatkezelővel nyilvántartást vezet az adatkezeléssel kapcsolatos érintetti megkeresésekről, amelyben feltünteti a megkeresés időpontját, a megkeresés tartalmát, amennyiben lehetséges, az érintett megjelölését, valamint a foganatosított adatkezelői intézkedéseket. A nyilvántartás vezetésének célja az adatkezelésre vonatkozó jogszabályi és hatósági előírásoknak való megfelelés ellenőrizhetőségének biztosítása, az átláthatóság és a lehető legmagasabb fokú adatvédelmi biztonság kialakítása, amely kiemelkedő adatkezelői érdek, illetőleg közvetetten az érintettek érdeke is. A nyilvántartáshoz kizárólag Adatkezelő ügyintézése és az erre külön felhatalmazott munkavállaló jogosult hozzáférni, ezen túlmenően az hatósági ellenőrzés során használható fel az adatvédelmi ellenőrzés céljából, a nyilvántartás pedig Adatkezelő jogutód nélkül való megszűnéséig vezetendő. A nyilvántartáshoz való hozzáférés korlátozása és a célhoz kötött adatkezelés biztosítja, hogy az érintettek jogai és szabadságai ne sérüljenek.

 

HOZZÁJÁRULÁSON ALAPULÓ ADATKEZELÉS

 

Adatkezelő honlapjának használata

 

A cookie kisebb adatállomány, amelyet az Adatkezelő által üzemeltetett honlap látogatójának számítógépén, mobiltelefonján vagy egyéb, internetes hozzáférést biztosító eszközén hozhat létre a weboldalt megjelenítő program, és a látogató eszközének felismerését teszi lehetővé, ezáltal biztosítva a látogató igényeihez alakított tartalom megjelenítését. A cookie-t a webkiszolgáló küldi a látogató böngészőjének, majd a böngésző visszaküldi a kiszolgálónak. A cookie nem tartalmaz futtatható állományokat, vírusokat, illetve kémprogramokat, valamint nem fér hozzá a látogató számítógépén tárolt adataihoz. A cookie-k használatából eredő információkat és személyes adatokat Adatkezelő nem adja át harmadik személy részére, a technikailag rögzítésre kerülő adatok más személyes adatokkal nem kapcsolhatók össze, Adatkezelő döntést azok alapján nem hoz.

 

Adatkezelő statisztikai célú szolgáltatás érdekében – honlapjának fejlesztése és a felhasználói élmény javítása céljából – alkalmazza a Google Analytics mint harmadik fél cookie-jait is.

 

Az Adatkezelő által használt cookie-kat az érintett böngészője segítségével bármikor törölheti internetezésre használt eszközéről. A cookie-k törlésének menetét érintett által használt böngésző határozza meg, melyről a böngésző súgó menüje nyújt részletes információt.

 

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Jelen Szabályzat megállapítására és módosítására Adatkezelő mindenkori ügyvezetése jogosult.

Jelen Szabályzatot Adatkezelő honlapján és székhelyén közzéteszi, valamint munkavállalóival megismerteti.

A https://www.pszichoteam.hu weboldal

Általános Szerződési Feltételei

 

1. A Szolgáltató

 

Név: Királyné Molnár Emese EV
Székhely: 1027 Budapest, Bem József u. 6. fsz. 3.
Nyilvántartási szám: 55082853 
Adószám: 56437696-1-41

e-mail elérhetőség: molnarmese@gmail.com

 

2. A Partnerek (továbbiakban Partner) és adataik:

https://www.pszichoteam.hu

 

3. A Felhasználó

 

Az a személy, aki a Szolgáltatón keresztül a Partner és a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, azaz a https://www.pszichoteam.hu internetes felületen (a továbbiakban: Honlap vagy Honlapok) keresztül terápiás, pszichológiai, konzultációs és coaching szolgáltatásokat vesz igénybe.

 

4. A Szolgáltatás

 

A weboldal célja, hogy (hirdetési) felületet biztosítson a Partner számára ahhoz, hogy az általa kínált (terápiás, pszichológiai, konzultációs, coaching) szolgáltatásokat Szolgáltató a Felhasználók felé közvetítse.

A Szolgáltatás és a szerződéskötés nyelve a magyar.

 

5. Az ÁSZF tartalma

 

Jelen ÁSZF tartalmazza a Szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos általános feltételeket, így Szolgáltató és Felhasználó jogait, kötelezettségeit, valamint egyéb, a Szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket.

 

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, így a különösen 2013. évi V. törvényben (Ptk.), a 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései külön kikötés nélkül is irányadók.

 

6. Az ÁSZF elfogadása

 

Az ÁSZF, valamint az annak részét képező Adatkezelési Szabályzat Felhasználó általi elfogadására Honlapokon található szolgáltatások igénybe vételével egyidejűleg kerül sor.

 

Amennyiben a Felhasználó az ÁSZF tartalmát nem fogadja el, úgy a Honlapokon keresztül szolgáltatást nem vehet igénybe. Az ÁSZF módosítása a már megkötött szerződéseket nem érinti. A szolgáltatás igénybevétele tekintetében hatályos ÁSZF minden esetben a szolgáltatás igénybevétele során elfogadott ÁSZF.

 

7. A szolgáltatások internetes felület útján történő megrendelése, valamint a Felek közötti szerződés létrejötte.

 

A Honlapon történő szolgáltatások megrendelésének visszaigazolásával szerződés jön létre a Felhasználó és a Partner között (Szolgáltató csupán közvetítő tevékenységet lát el a szerződés létrejötte érdekében).

 

Felhasználó a Partner által felkínált szolgáltatáshoz kapcsoló időpontot egyezteti.

 

A szerződés akkor jön létre, amikor Partner e-mailben értesíti a Felhasználót a szolgáltatás részleteiről.

 

Az egyedi megrendelés tartalmazza a megrendelt szolgáltatás körét, számát és adóval megnövelt ellenértékét, a járulékos költségeket.

 

Amennyiben a weboldalon hiba vagy hiányosság lép fel a szolgáltatásoknál vagy az áraknál, fenntartja Partner a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatja Partner a Felhasználót az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetősége van arra, hogy elálljon a szerződéstől.

 

Felhasználó a megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. A rendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató és Partner kizárják felelősségüket, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásaikat.

 

A Szolgáltatót és Partnert a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

Az elektronikus megrendelés a Ptk. 6.64. § (1) bekezdése szerinti szerződéskötésre vonatkozó ajánlatnak minősül, amelyhez a Felhasználó a benyújtást követő 48 órán belül kötve van.

 

A Partner a megrendelés beérkezéséről elektronikus úton – a Felhasználó által megadott e-mail címre történő kézbesítés útján - értesíti a Felhasználót. A Szolgáltató ezen értesítése kizárólag a megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezését igazolja, egyéb joghatással nem bír, így a Szolgáltatásra vonatkozó szerződést sem hozza létre a Felek között. Ennek oka, hogy a visszaigazolást a Szolgáltató által üzemeltetett számítógépes rendszer automatikusan generálja.

 

A Partner az ajánlati kötöttség határidején belül külön e-mail útján tájékoztatja a Felhasználót a megrendelés elfogadásáról, amellyel Felek között a Szolgáltatásra vonatkozó szerződés létrejön. A szerződés létrejötte a Felhasználó részéről fizetési kötelezettséget keletkeztet.

 

A szerződés létrejöttére vonatkozó visszaigazolás és annak ÁSZF mellékletének megküldése a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szakasza szerinti visszaigazolásnak minősül. A Felhasználó elfogadja, hogy részére elektronikus számla kerüljön átadásra.

 

Amennyiben a Szolgáltató 48 órán belül nem keresi fel a Felhasználót, úgy a Felhasználó ajánlati kötöttsége megszűnik.

 

A szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül. A Partner a Felhasználó elektronikus megrendelését saját rendszerében iktatja, az – a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és időtartamban - utóbb hozzáférhető.

 

8. Fizetési feltételek

 

Felhasználó a véglegesített megrendelés ellenértékét a Partner által kiállított számla alapján, az abban foglalt fizetési határidőig átutalással köteles megfizetni.

 

Partner kizárólag a bekért összeg maradéktalan megfizetését követően teljesít a szolgáltatást.

Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolásban szereplő számla sorszámát. Az ennek elmulasztásából vagy hibás feltüntetéséből eredő károkért Partner és Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal, a károkat és a többletköltségeket Felhasználó viseli.

 

9. Elállási jog

9.1. Partner elállási joga

 

Amennyiben Felhasználó az átutalást a bekérőn/számlán feltüntetett fizetési határidőn, de legkésőbb 8 naptári napon belül nem teljesíti, Partner a szerződéstől elállhat. Partnert megilleti az adásvételi szerződéstől történő elállás joga abban az esetben is, ha az áru árának feltüntetése hibásan történt, és a Felhasználó a megrendelését a hibás áron véglegesítette, vagy ha olyan áru megrendelésének visszaigazolása történt meg, amely a készletből kifogyott, és Partner már nem tudja azt megfelelő időn belül beszerezni. Elállás esetén Partner a Felhasználó részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és Partner azonnal felveszi a Felhasználóval a kapcsolatot egyeztetés céljából, valamint a Felhasználó által esetlegesen átutalással már megfizetett összeget 30 napon belül visszautalja a Felhasználó számlájára.

 

9.2. A Felhasználó elállási joga

 

A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (továbbiakban: Fogyasztó) a megrendelés véglegesítésétől kezdve a szolgáltatás teljesítéséig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Az elállási jog gyakorlása a Fogyasztó erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával történik.

Felhasználó a foglalás lemondását email üzenetben kérheti Partnertől.

Amennyiben a foglalás lemondását Felhasználó a lefoglalt időpontot megelőző 24 óránál korábban kezdeményezi, a teljes kifizetett díj visszatérítésre kerül.

A megfelelő összeget Partner 3 munkanapon belül visszautalja a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra.

Amennyiben a foglalt időpont lemondását 24 órán belül kezdeményezi a Felhasználó, a kifizetett összeg nem kerül visszatérítésre.

Amennyiben a Felhasználó nem kezdeményezi a Szolgáltatás lemondását, úgy nem illeti meg a felmondási jog.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében nem illeti meg a felmondási jog Fogyasztót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben meghatározott elállási jog csak a fogyasztókat illeti meg, gazdasági társaságokat nem. A Ptk. 8:1. § 3. pontja szerint a fogyasztó nem más, mint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Azaz jogi személyeket, gazdasági társaságokat nem illet meg az elállási jog.

10. A Partner ajánlatainak közzététele

 

A Partner Honlapon általa elhelyezett/vagy ilyen célból a Szolgáltatónak átadott adatok, információk tartalmáért teljes felelősséggel tartozik.

 

11. Felelősség

 

Figyelemmel arra, hogy a Szolgáltató a Partner ajánlatait, az általa közölt információkat közvetíti és tünteti fel a Honlapokon, így az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget – azok a Partner megbízásából/által kerülnek elhelyezésre és kizárólag tájékoztató jellegűek.

 

Szolgáltató, mint közvetítő szolgáltató kizárja felelősségét mindazon Felhasználónak, vagy harmadik személynek okozott károkért, amelyek a Partner megbízásából elhelyezett ajánlatokból, információkból származnak, továbbá a honlapok használatából, működéséből adódó esetleges károkért; valamint az egyéb, a Szolgáltatón és Partneren kívülálló okokra visszavezethető károkért (vis maior),

 

A Honlap működtetését a Szolgáltató közvetítő szolgáltatóként, az Ekertv. rendelkezései szerint végzi.

 

A Szolgáltatással kapcsolatos jogsértések esetén a Szolgáltató a jogszabályok által megkívánt keretek között együttműködik a hatóságokkal a jogsértést elkövető személyek felelősségre vonása érdekében és fenntartja magának a jogot, hogy a Felhasználó vagy Partner által elkövetett jogsértés esetén az illetékes hatóságnál bejelentést tegyen. A Szolgáltató, amennyiben a szolgáltatással kapcsolatos jogsértések miatt bírság, büntetés, vagy bármilyen más jogcímen megfizetendő összegben marasztalást szenved, úgy a jogsértővel szemben mind a Szolgáltató által kifizetett összegek tekintetében, mind ezen túlmenően teljes kártérítési igénnyel lép fel.

 

Szolgáltató kizárja felelősségét a megrendelt szolgáltatások nyújtása vonatkozásában, tekintettel arra, hogy a szolgáltatás nyújtása a Szolgáltatótól függetlenül, a Felhasználó és Partner külön megállapodásának megfelelően megy vége.

 

A Partner megbízásából a weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni. Szolgáltató nem köteles ellenőrizni továbbá az általa csak továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett információt, ezért a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

 

12. Kellékszavatosság

 

Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével Felhasználónak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül, fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén legkésőbb a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

 

A Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év, fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

 

A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.

 

A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

 

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

 

Kicserélés vagy elállás esetén a Felhasználó nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

 

A szavatossági jogok gyakorlása

 

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Felhasználónak kell bizonyítania.

A Szolgáltató a Felhasználó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

a) a Felhasználó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

b) a Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

c) a szerződés Szolgáltató általi teljesítésének időpontját,

d) a hiba bejelentésének időpontját,

e) a hiba leírását,

f) szavatossági igénye alapján a Felhasználó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

g) a szavatossági igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

 

Ha a Szolgáltató szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Felhasználó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

 

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Felhasználó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

 

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Felhasználó rendelkezésére kell bocsátani.

 

Ha a Szolgáltató a Felhasználó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Felhasználót.

 

A Szolgáltató a Felhasználó szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

Kijavításra a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni

a) a Felhasználó nevét és címét,

b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,

c) a dolog átvételének időpontját, továbbá

d) azt az időpontot, amikor a Felhasználó a kijavított dolgot átveheti.

 

13. A szerződés megszűnése

 

A Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal írásban felmondani, ha a Szerződésben Szerződésszegésként meghatározott események bármelyike bekövetkezik.

 

Bármely okból szűnik meg a Szerződés, az önmagában nem jelenti azt, hogy a Szerződés alapján a Feleket megillető bármely követelés vagy annak érvényesítési lehetősége is megszűnik.

 

14. Panaszkezelés

 

Amennyiben a Felhasználó panasszal fordul a Szolgáltatóhoz, úgy a Szolgáltató a panaszt rögzíti és egy évig megőrzi. A Szolgáltató a panaszt 30 napon belül kivizsgálja, majd a vizsgálat eredményéről írásban értesíti Felhasználót. A panasz benyújtására Szolgáltató fent megjelölt elérhetőségein van lehetőség.

 

Bankkártyás fizetés esetén a fizetéssel kapcsolatosan felmerült panaszt a Szolgáltató továbbítja a hatáskörrel rendelkező pénzintézet felé.

 

A Felhasználó – amennyiben fogyasztónak minősül – panaszának elutasítása esetén jogosult a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Bővebb információ a Budapesti Békéltető Testület tevékenységéről, valamint elérhetőségei:

 

Amennyiben a Felhasználó a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül.

 

Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály

 

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály

 

Panaszát az Online Vitarendezési Platformon is megteheti, amelynek linkje a következő: http://ec.europa.eu/odr

 

15. Adatkezelési, adatvédelmi szabályozás

 

A Felhasználó a megrendeléssel hozzájárul ahhoz, hogy az elektronikus megrendelés során általa megadott személyes adatait a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és időtartamban a Szolgáltató saját rendszerében mint adatkezelő kezelje és tárolja, a szerződés teljesítése során felhasználja, valamint a Partner felé továbbítsa.

 

A Szolgáltató részletes adatkezelési elveit és adatvédelmi tájékoztatóját a Honlapon megtalálható Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza, amely az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi. A megrendelés leadásával Felhasználó hozzájárulását adja az Adatkezelési Szabályzatban meghatározott műveletek végrehajtásához.

 

Felhasználó adatkezeléssel kapcsolatos jogait elsősorban a 2011. évi CXII. törvény 13. címe tartalmazza. Felhasználó a 2011. CXII. törvényben foglalt jogainak megsértése esetén bírósághoz fordulhat.

16. Technikai tudnivalók

A Honlapok megtekintéséhez és a megrendelés leadásához speciális programra nincs szükség. Az általános használatban lévő, internetezésre szolgáló böngészőprogramokkal a Honlapok megtekinthetők. Előfordulhat, hogy az adott böngészőprogramban az általánostól eltérő beállításokat alkalmaznak. Az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

 

17. Vonatkozó jogszabályok

 

A felek közötti jogviszonyra vonatkozó főbb jogszabályok, melyek a http://njt.hu/ internetes oldalról elérhetők:

 

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyed kérdéseiről

  • 2011. CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról

  • 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

 

18. Hírlevél

 

A Felhasználó az ÁSZF elfogadásával hozzájárul ahhoz, hogy e-mail címére a Szolgáltató saját üzleti célú hírleveleit megküldje. A Felhasználó a hírlevél küldését írásban (e-mail üzenetben) bármikor visszamondhatja.

 

19. Záró rendelkezések

 

A Szolgáltató jelen szerződésből eredő bármilyen igény felmerülése esetén törekszik a Felhasználóval való együttműködésre, ennek megfelelően a Felhasználó igényeit és a Szolgáltatás színvonalának emelését elősegítő javaslatait teljes munkaidőben fogadja a fent ismertetett elérhetőségeken.

bottom of page